Eckern Triathlon 2017

Fredagen den 4/8 på kvällen plingar de till i min mobil vilket det alltid gör.....Sandra skriver. Skall du köra Eckern Triathlon..Nä svarar jag...ok men jag är taggad man kan var lag i år.

 
Hur som helst skapar vi ett lag kvällen innan starten: Team Harry! Bestående av: Sandra Gottfridsson, Daniel Petrini (jag) & William Björling! Grymt kul tycker vi!

Sandra kör på simningen, William cykling och jag löpningen..💪🏽🤘🏽👊🏽

När vi kommer dit så är vi taggade men givetvis nervösa och lite pirriga hur skall detta gå!! Men en stor skillnad i detta är: Vi gör det för att det är kul! Resten är en bonus. 


Kommer fram parkerar bilen börjar knata ner mot Sjön Eckern...väl nere så möts vi av musik, cyklar, deltagare, publik, barn osv. Grym stämning, vi registrerar oss. Går ner mot sjön, tar en team bild...Sandra laddar. 
Klockan blir 14:00 Carl Jörneklint som är master chef of Eckern Triathlon, håller en informations genomgång. 
Klockan slår 15:00 och där går startskottet. Sandra är iväg på simningen som är första distansen 400m. Vilket hon gör så jäkla grymt, växlar över med en dunk i ryggen på sin bror William som tar över med nästa distans cykling 2 mil. Även han gör en kanon distans. Kommer tillbaka ner mot Eckern hoppar av springer ner och hänger upp cykeln för att ge mig en dunk i ryggen. Jajamen där var man iväg, sista distansen löpning 4 km. 
Jag bara kände att jag måste ju kuta, 4 km Petrini för satan detta är ju en uppvärmning. Ger mig iväg på grusvägen som går längst med sjön Eckern. Det är 2 km rakt fram upp mot skogen för att sedan vända samma sträcka tillbaka. 
Det är bara så att jag råkade ju vricka till min fot på uppvärmningen, är det inte typiskt! Men som jag är skulle jag aldrig svika laget!! 
Så jag biter ihop känns inte så farligt trots allt. Började med en grym backe...följs av nästa backe och några till...ha ha! Nä men det bar bara att bita ihop, fokusera och köra! 
Väl i mål så kände jag hur ont jag hade i höger foten...men Stämningen, publiken, deltagarna, arrangören osv gjorde mig lyrisk!! Älskade det! 

Så Team Harry slutar på en 45:e plats av 77 vilket vi är grymt nöjda med! 👊🏽🤘🏽💪🏽

- Simning första distansen! Sandra Gottfridsson!
Allmänt, Energi, Löpning, Träning | |
Upp