Ateakalmarmilen 2017

Onsdagen den 2 aug gick Kalmarmilen av stapeln i Kalmar. Peter Höglind Aldorsson en god vän hade anmält mig och Stefan Karlsson till ett Atea lag. Atea är arrangören för loppet 2017.


Mitt första delmål har länge varit att springa milen under timmen. Många timmar i löparskorna har gått åt för att komma dit, men så värt det! 
Jag hade även som mål att klara Kalmarmilen under timmen. En vecka innan loppet så körde jag en tränings mil, japp där satt den 57:00. Var så grymt nöjd. 

Vi beger oss ner mot Kalmar på eftermiddagen..god stämning i bilen bra väder och vi alla är laddade och taggade! Inget kunde kännas bättre...efter uppvärmning med Slimos löpargrupp runt vattentornet i centrala Kalmar så kändes det på topp! 

19:10 startskottet går och vi är iväg! Denna euforiska känsla man får vid mållinjen, alla taggade löpare samt dessa underbar människor som gett sig ut längstmed banan för att kolla, klappa och heja! Jag känner mig i god form och kämpar för att inte ryckas med i starten och gå ut för hårt. Men det känns jätte bra, rullar på i perfekt tempo.
Förbi slottet ut mot vattnet, blåsten tar tag i håret och man går in i sin löparbubbla. Loppet går precis som planerat, men det bästa av allt jag går inte en meter av detta mils lopp! Yes tänker jag äntligen! 

Kommer till upploppet som kan vara kanske 800-900 m mitt inne i Kalmar från Kyrkan bort till Larmtorget. Jag känner att nu gäller det att lägga i den där sista växeln. Jo då jag biter ihop och kutar, kutar, kutar rakt in i måååååål! 
Känner mig näst intill spyfärdig! Lite halvt vinglig men så skönt! Får en påse med banan, vatten och en liten kexchoklad. 
Jo då landade in på tiden 58:00! Yes tänkte jag, där satt den! 💪🏽👊🏽✌🏽

Allmänt, Energi, Löpning, Träning | |
Upp