Med rätt kost kommer du långt!


Nu är vi inne på fjärde veckan och maten är A & O, Jessica Andersson som driver Kost & Hälsa är min kostrådgivare. Upplägget har varit följande, lågkolhydrat kost, strikt LCHF de första fyra veckorna. 
Kosten består av fett och proteiner och man plockar bort alla kolhydrater. Med Strikt LCHF menas att man ej äter några mejeriprodukter. 
Det tar ett tag i början att få kroppen att ställa om sig. För mig gick omställningen fort efter första dagen så tömde jag min kropp på min socker reserv och mådde riktigt illa på grund av att vi gick ut hårt med träningen ifrån dag 1. Men när väl kroppen vant sig så mår man hur bra som helst. Idag har jag inget sockersug alls och inte allas trött. Jag äter frukost, lunch och middag, är mätt mellan måltiderna och småätandet försvinner.
Med denna kosten som innehåller mkt fett så blir man fortare mätt och man äter betydligt mindre men orkar mera.

Så med rätt kost och träning kan man komma långt! Utan Jessicas råd, tips och upplägg hade jag inte varit där jag är idag. 

Har ni mera frågor tveka inte att ta kontakt med Jessica Andersson på Kost & Hälsa. Ni finner henne på Facebok och på Friskvårdshuset ett antal dagar i veckan. 
Allmänt | Friskvårdshuset, LCHF, kost, kost&hälsaJA, livsstil, lågkolhydrat, träning | |
Upp